zaterdag 3 mei 2008

I think I'll...

Zonet de grappigste en misschien meest cynische passage gelezen die ik ooit in een boek gelezen heb. De schrijver is Kurt Vonnegut en het boek is 'Palm Sunday' en ik zou maar een sadistische klootzak zijn mocht ik ze iemand willen onthouden.
De tekst gaat: "The child of a suicide will naturally think of death, the big one, as a logical solution to any problem, even one in simple algebra. Question: If farmer A can plant 300 potatoes an hour, and farmer B can plant potatoes fifty percent faster, and Farmer C can plant potatoes one third as fast as farmer B, and 10,000 potatoes are to be planted to an acre, how many nine-hour days will it take Farmers A,B and C, working simultaneously to plant 25 acres?
Answer: I think I'll blow my brains out."
Miljarden mensen, overal ongeluk, oorlog, hongersnood, depressie, seksuele verdrukking en klimatologische rampen; de morele oplossing.
Dit was Frank, vanuit zijn zetel, in de intellectuele hoofdstad van de wereld, Hamme, Oost-Vlaanderen, met de wijze woorden "Je kan altijd je kop eraf schieten, je hebt niet veel te beslissen in je leven maar die keuze heb je wel." Slaap zacht iedereen.

1 opmerking:

Janina Modaal zei

Hey frank! Je bent naarstig aan het bloggen geweest, zie ik, de laatste dagen.
Je literaire aanbeveling ga ik alvast onthouden, want mijn hersens die tegen de muur plakken, het is een gedachte die nu en dan ook eens bij me opkomt, tijdens het schrijven van m'n thesis...

Heyhey, positieve gedachten voorop!