zondag 3 april 2011

Neonbord.

"Je voudrais bien manger,
encore un croque messieur."
Pierre Bourdieu, Brasserie L'enfer

Mijn vlees kronkelt om je naam,
We wassen je voeten met zand,
Diepe domme kloven om te dichten,
Nog een triljoen mijl te stappen,
Waarom heb ik mijn autoped,
Alweer verkocht?
Laat je ogen op mijn ziel rusten,
Ik weet het,
Ze is niet makkelijk te ontdekken,
Ik denk erover,
Om een neonbord te laten installeren,
Met daarop “mijn ziel”
En ook nog “welkom”.
En “vergeet de gids niet”
Maar dat mag allemaal niet te veel kosten,
Want ik heb geen rotte rotte cent,
En ik ben een gierigaard bovendien
Misschien maak ik gewoon zelf,
Een bord van bordkarton.
Ik houd het in beraad,
Ga het grondig overwegen,
Maar zou je me in de tussentijd,
Willen zoenen?
En zo ja,
Is er nog tijd om even snel,
Mijn tanden te poetsen,
En ga je deze pauze niet gebruiken
Om van me te vluchten?
Mercikes.

Geen opmerkingen: